we zijn in Italie aan gekomen - Reisverslag uit Castelfranco Veneto, Italië van Wout Horst - WaarBenJij.nu we zijn in Italie aan gekomen - Reisverslag uit Castelfranco Veneto, Italië van Wout Horst - WaarBenJij.nu

we zijn in Italie aan gekomen

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Wout

19 Juli 2011 | Italië, Castelfranco Veneto

We zijn veilig in Italie aangekomen,de ries is vlot verlopen.
Van uit munchen hebben we eerst kamp dachau bezocht.
We waren er vroeg zodat er bijna geen mensen liepen in het kamp.
Vooral waar de barakken hebben gestaan was op indrukwekkend twwe er van hebben ze er weer neergezet van de rest zie je alleen het fundament.
Het deen mij denken aan de film jongen in pyjama, die ook over een consentratie kamp ging.
We hebben geteld er waren 2 x 17 barakken op het veld.
Ongelofelijk eigenlijk, nog meer indruk maakte het crematorium en de gaskamer er naast.Als je bedenkt wat daar gebeurd is, wordt je vanzelf heel stil.
Okk hebben we het museum bekeken wat is ingericht in het hoofdgebouw wat aan het begin van het kamp staat.
Fotos brieven herinneringen e.d. hingen daar.
Ondertussen was het aardig druk geworden de sfeer veranderde want er werd gelachen geklest en gedold door diverse school en andere groepen.
We zijn toen maar terug gegaan om de bagage op te halen in Munchen.

Daar na op weg richting Salzburg,waar we stopte bij een van de zoutmijnen, je krijgt een overall aan en gaat met een treintje de mijn in.
Onderweg wordt het onstaan van de mijn uitgelegd.
In de mijn aangekomen uitstappen en een stukje lopen naar een glijbaan
waar je af kon om naar beneden te gaan.Hier verder gelopen met hier een daar uitleg over de boor methode en hoe men het zout uit de mijn hebben gehaald.Met weer een glijbaaan nog verder naar beneden.
Op eens stonden we voor water een zoutmeer waar we met een boot over staken,onderweg werd de mijn verlicht met lasereffects.
Aan de overkant liepen we naar een lift de schuin omhoog ging om weer naar boven te komen.
Via een gang kwamen we weer bij het treintje wat on weer naar buiten bracht.
Van hier verder gereden naar Italie,ongeveer 5 uur later de bestemming bereik en het hotel waar we de hele week zitten gevonden.

Dit verhaal komt via de wifi van het hotel.

Morgen naar het veld om de rest van de bekende te begroeten en de organistie van dit tournooi te horen.

Tot de volgende keer,

van uit Italie,
groetjes,
Wout

• 20 Juli 2011 - 14:00

Natasja:

Hey Scheids!!
    Top dat je zo'n mooie vakantie hebt en leuk dat je dat met ons wilt delen. Het is leuk om je reisverslagen te lezen en te zien dat je van top tot teen aan het genieten bent. Zet 'm op en tot gauw!

Groetjes Natas.

• 21 Juli 2011 - 07:29

Sylvia:

Je Dachau bezoek zal veel indruk gegeven hebben. Zelf ooit ook een kamp in Duitsland bezocht. Je wordt vanzelf stil en nederig. Wel bijzonder om zo je reis van toernooi A naar B aan te vullen met een stuk geschiedenis.
    Nu veel Italiaans plezier en morgen toasten we op jou.