De winnaar is Italie - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Wout Horst - WaarBenJij.nu De winnaar is Italie - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Wout Horst - WaarBenJij.nu

De winnaar is Italie

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Wout

23 Juli 2009 | Duitsland, Berlijn

Vandaag de finale verspeeld,Italie tegen Duitsland.
Ik mocht weer achter de plaat en had drie veldscheidsrechters .
We begonnen om 10.00 uur. Het weer zag er niet best uit en aan het begin van de tweede inning gingen een beetje regenen.
Wat later in de 5e inning kwam het van de hemel en moesten we stoppen.
We hebben de wedstrijd gestaakt tot 3 uur in de middag en zij op de basis ergens wat gaan eten.
Heel raar eigenlijk, terug gekomen op het veld was het ondertusen weer heel mooi weer geworden en we konden na het opwarmen van de teams weer verder.
Het was echt een wedstrijd in twee delen.De Italianen kwamen al vroeg op voorsprong tot de regen break.
Na de regen moesten er nog twee inningen gespeeld worden, de duitser begonnen aan een inhaalrace.
Ze kwamen steeds dichter bij en het werd nog spannend.
In de 2e 7 stond Italie in het veld en moesten drie nullen maken om te winnen.
Dit ging heel moeizaam, er werd door duitsland gescoord door fouten van Italie.
Maar de wedstrijd eindigde met drie slag ,het meisje deed niets en stond alleen maar naar de bal te kijken.
En Italieaans feestje op het veld ,veel tranen bij beide teams en supporters die uit hun dak gingen.
Kortom Italie gaat naar Kirkland en ik zie ze daar weer.
De beide teams hebben nog gezongen voor mijn verjaardag,mijn collegaas hadden dat geregeld.
Eigenlijk een dag te laat maar niet minder leuk natuurlijk.
Iedereen bedankt voor de felicitaties per email,sms of anders.
Vandaag horen we of het ander tournooi doorgaat en waar we dan naar toe gaan.
Dit blijft dus nog even een verrassing.

Dus dat lezen jullie de volgende keer.
Groetjes ,
Wout

• 24 Juli 2009 - 07:10

Sylvia:

Hoi Wout,
    Goed om te vernemen dat het een spannende finale is geworden. Volgens mij was Italië erg favoriet. Grappig dat je deze Italianen straks weer tegenkomt in USA. Dan eens zien of ze ook kunnen winnen.
    Hopelijk gaat het andere toernooi in Duitsland door. TS een goede voorbereiding voor straks. We lezen vast wel waar je straks huist.
    Sylvia