Alpen Rose - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Wout Horst - WaarBenJij.nu Alpen Rose - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Wout Horst - WaarBenJij.nu

Alpen Rose

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Wout

06 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Portland

Zondagochtend vroeg werden wij opgehaald door Terry bij Steve en Joanne thuis!
Na een auto rit van 3 uur waren we op de plaats van bestemming. Na wat gekletst te hebben zijn we naar Alpen Rose gereden, Alpen Rose is het softbalveld waar de wedstrijden worden gespeeld, het was rustig dus we konden alles goed zien.
De eigenaar van Alpen Rose heeft een melkboederij en maakt z'n eigen ijs.
Zoals het hoort en we konden het niet afslaan hebben we een ijsje gegeten! En de prijs voor 4 bolletje ijs...... 1 dollar 50 omgerekend € 1.13.
Bij het veld is niet alleen een ijskraam maar gewoon een heel dorpje waar de het hele jaar door heen kan!
Nadat we alles goed hadden bekeken en hadden onderzocht waar alles zou zijn voor het toernooi zijn we gaan lunchen erg lekker maar erg veel!
Na de lunch zijn we naar een waterreservaat geweest en hebben daar een stuk gewandeld!
Na een speciaal diner (peachcrisp) hebben we gezellig een spelletje gedaan!

De volgende dag zijn we eerst naar een outlet geweest en we hoefde geen btw te betalen!
Daarna doorgereden naar een casino voor de lunch, het was een buffet en er was zoveel lekkers te eten! Wel 30 toetjes en 5 verschillende tafels met eten uit allemaal verschillende landen!
Na een lekkere lunch zijn we verder gereden naar het strand!
Een heel mooi strand, na een paar minuten lopen zagen we pelikanen staan en dachten we dat we rotsen zagen maar het waren zeehonden! Super mooi om te zien en na een tijdje kwam er een zeehond naar ons toe zwemmen en hij kwam even boven water!
We hebben een heerlijke wandeling gemaakt met onze voeten in het zand!
Daarna zijn we weer naar 'huis' toe gegaan en hebben we lekker gegeten. Net voor het eten kwam Terry aan lopen met een cassette uit de bijenkorf met de koninginnenbij erop! Heel gaaf om te zien!
Daarna weer gezellig een spelletje gespeeld en toen was het alweer tijd om naar bed te gaan!

Nu zitten we lekker aan het ontbijt en gaan we straks richting het hotel voor de little league! Het gaat dan echt beginnen!

• 07 Augustus 2013 - 10:27

Sylvia:

Hé Wout (en Marijke),

Je verslag leest weer lekker weg. De gezelligheid spat er vanaf. Jullie hebben het helemaal naar jullie zin. Gaaf hoor om zo de omgeving ook te verkennen.
    Het eten is veelal overdadig aldaar, dus pas op dat je niet teveel snoept van al dat lekkers. Eigen gemaakt ijs is erg uitnodigend.
    Veel plezier tijdens het toernooi en geniet vooral van de gezelligheid er omheen. Al verwacht ik dat dit wel goed komt. Er zijn veel bekenden voor jullie.

Ik kijk alvast uit naar het volgende verhaal.

Groetjes uit een somber NL (vandaag 7-8).

Sylvia

• 07 Augustus 2013 - 15:24

Theo En Corrie:

Hoi Wout,
    Klinkt allemaal erg goed en doet ons denken aan Australië.
    Veel en lekker eten en niet duur maar....
    Je weet dat je kilo's aan komt en dat mot er weer af.
    Geniet nog erg veel daar en hopen je gauw weer te zien bij GG.

Theo en Corrie