Al heel wat gebeurd - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Wout Horst - WaarBenJij.nu Al heel wat gebeurd - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Wout Horst - WaarBenJij.nu

Al heel wat gebeurd

Door: Marijke en Wout

Blijf op de hoogte en volg Wout

09 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Portland

Het toernooi is echt begonnen. De openingsceremonie was heel mooi om te zien, alle landen werden een voor een opgenoemd was mooi om te zien! Nadat alle teams waren opgenoemd werden de umpires opgenoemd! En ja Wout is de enige uit Europe hij liep samen op met een meisje, het meisje had een glimlach van oor tot oor!
Heel wat foto's gemaakt van de openingsceremonie, misschien laten we nog wel wat foto's zien op facebook als dat lukt!
Na een mooie opening gingen we gezellig wat eten met een andere umpire Danny en z'n vrouw! Een leuk weetje Danny en Wout waren 4 jaar geleden ook op het zelfde toernooi in Kirkland, WA. En we slapen ook nog naast elkaar! Of het zo moest zijn we hebben al veel lol met ze gehad afgelopen dagen want we rijden ook samen naar het veld want ze zitten ook in de zelfde umpire crew!
De eerste speeldag is begonnen, Wout had de tweede wedstrijd meteen plaat! Heel wat gebeurd in die wedstrijd, ze moesten helemaal bellen naar Williamsport waar de bazen zitten van de little league!
Even kort vertellen wat er is gebeurt, de pitcher had 2 ball en 2 strikes gegooid en ze dacht dat het meisje al uit was maar dat was dus niet zo, de catcher gaf de bal aan Wout en die liet hem vallen want de inning was niet voorbij, het meisje van het andere team maakte een punt maar eigenlijk kon dat niet, dus een time aangevraagd en de coach vroeg om uitleg. Na een goed gesprek met Wput zijn de naar de toernooi commissie gegaan om het verder op te lossen, en de enige optie was dus bellen naar Williamsport! Na 10 minuten ging de wedstrijd weer verder en was er niks meer aan de hand!
Na de wedstrijd hebben ze het nog even nabesproken en Wout had samen met z'n crew een goede beslissing gemaakt!
Na deze wedstrijd hebben we de wedstrijden ban de andere teams bekeken!
Ik (Marijke) heb een extra taak gekregen! Ik help het team van Italy voor 2 dagen, hun coach is geschorst omdat hij niet iedereen had laten spelen tijdens het toernooi in Italy.
Wat houd dat precies in helpen vraag je, je vast af! Ik moet met de meiden mee lopen naar de wc en ze begeleiden naar ball pit waar de pitchers zich warm gooien.
Omdat ik sommige van de meiden ken en al ' volwassen' ben werd ik gevraagd, en dan zeg je geen nee.
Vandaag is de tweede dag! En Wout gaat zo weer een wedstrijd doen dit keer heeft hij derde honk!
De tweede wedstrijd moet ik helpen en dan een wedstrijd rust! Want Wout heeft de laatste wedstrijd tweede honk! Dus weer een drukke maar leuke dag voor de boeg!
Jullie hebben vast wel al de link gezien op Wout z'n facebook maar voor de gene die dat niet hebben het is www.softballworldseries.com op deze site kun je gratis de wedstrijden zien. Denk er wel om dat er 9 uur tijdsverschil is en dat je naar de wedstrijden kijkt vanuit Portland,OR want het andere toernooi begint ook vandaag!

Zoals jullie kunnen lezen hebben wij het erg naar os. Zin en heb ik al aardig wat foto's gemaakt! Dus zoals ik zei misschien vanavond wat foto's en anders als we terug zijn!

Groetjes Wout en Marijke