Update van de laatste dagen van onze reis - Reisverslag uit Wormer, Nederland van Wout Horst - WaarBenJij.nu Update van de laatste dagen van onze reis - Reisverslag uit Wormer, Nederland van Wout Horst - WaarBenJij.nu

Update van de laatste dagen van onze reis

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Wout

14 September 2013 | Nederland, Wormer

Al weer drie weken thuis na de reis naar Amerika, gewoon weer aan het werk, het lijkt al weer lang geleden dat er waren.
Maar nu het verhaal afmaken over wat we hebben meegemaakt en gedaan.
Na het toernooi in Portland (OR) en de wedstrijden die we gezien hebben in Kirkland (WA) bij de juniors softball werd het tijd om Seatlle te gaan bekijken en de toerist uit te hangen.

Zondag ,zijn we met de familie Allen naar het havenfront gereden waar we op een van de ferry’s zijn gestapt.
De ferry ging naar Bremerton, op een eiland in de Puget Sound /Elliot Bay een half uur varen.
Het was schitterend weer en we konden Mont Renair zien, een oude vulkaan die ver boven de andere bergen uitsteekt en waar eeuwige sneeuw op ligt.
Ook de skyline van Seattle was goed te zien, bijna geen wolken en een strak blauwe lucht.
In Bremerton wat rond gelopen , gespeeld met de fonteinen de lunch gebruikt een aantal van ons heeft ook nog het Navy ship bezocht wat daar voor anker ligt.
Op de terug weg was Mont Renair niet meer te zien door de wolken en boven Seattle was de lucht niet meer zo helder als de heen weg.

Maandag , met Steve en Joanne naar de film gegaan.
Steve werkt bij een bioscoop keten waar hij de filmprojectoren onder zijn beheer heeft, hij heeft ons eerder in de vakantie meegenomen voor een kijkje achter de schermen ,interessant hoe dit allemaal werkt en wat daar voor nodig is.
Na de film was het tijd voor de lunch hiervoor gingen we naar een Cinebare, dit is een bioscoop waar je tijdens de film kan eten, ze hebben tussen de stoelen steeds een rij weg gehaald en tafeltjes vast gemaakt aan de andere rij .
Wij hebben aan de bar in de entree een lekker broodje gegeten.
Op de terug weg nog langs wat winkels om inkopen te doen voor het familie diner, dat was erg gezellig en weer lekker.
Na het diner hebben Steve en Joanne ons naar Sandy en Steve in Tukwilla gebracht hier blijven we tot we weer naar huis vliegen, de airport is om de hoek bij Sandy en Steve.

Dinsdag met de lightrail naar Seattle de eerste stop was Safeco Field,het stadion van de Mariners.
Daar hebben we de stadiontour gedaan, ruim een uur onder leiding van een gids het stadion bekeken.
We zijn over de binnen ring achter de tribunes gelopen ,daar kwamen we langs de plaats waar ik 4 jaar geleden heb gezeten , we hebben gekeken in de bullpen ,de suite van de eigenaar, de persbox , de hoogste ring ook zijn we in de kleedkamer(clubhuis) van de bezoekers geweest. Het hoogte punt van de tour was dat we het veld op mochten op het gravel, het gras is heilig dus daar mag je niet op.
Wel op het gravel achter de thuisplaat gestaan en in de dugout van de Mariners, toch wel speciaal om daar te mogen kijken.
Na de tour en een bezoek aan de team store verder met de lightrail naar het centrum van Seattle.
Als eerste naar Pike Place Market gelopen, de markt waar veel groenten, fruit ,bloemen en vis verkocht word. Ook de eerste Starbucks is daar hier voor stonden ze in de rij om binnen te komen.
Het was erg druk en konden weinig zien we zijn later op de dag nog een keer terug gekomen om dit beter te bekijken.
We zijn naar de Columbia toeren gelopen , via steile straten de berg op, in de Columbia toren de lift naar de 40e verdieping genomen en overstapen naar de lift tot de 77e verdieping waar je achter glas 360° rond kan kijken.
Wat kan je ver kijken zeg je ziet zowat Canada liggen, we zijn bijna een uur bezig geweest om alles goed te kunnen bekijken.
Op de 40e terug tijd voor een kopje koffie( Starbucks) bij een leuk uitzicht.
Verder hebben we de bibliotheek bezocht( ontwerp van Rem Koolhaas) en wat andere gebouwen van buiten bekenen.
Via de lightrail weer terug naar Tukwila , daar s avonds lekker gegeten samen met de ouders van Sandy.

Woensdag, s’morgens weer naar Seattle voor de undergroundtour, deze start op pioneersquare.
Met een gids ga je kijken ,onder de bestaande huizen en gebouwen waar nog resten van oude gebouwen te zien zijn ,o.a. een hotel en een bank.
Verder krijg je een humoristisch verhaal te horen over het riool en de WC in die tijd.
Na deze tour naar de Space Needle gelopen er niet op geweest om dat we al in de Columbia tower zijn geweest.
In het park rond de space needle wat rond gewandeld en bij de grote fontein gezeten waar heel veel kids aan het spelen waren.
Met de monorail terug naar de stad om de gumwall te bekijken deze is vlak bij Pike Place Market, de muren van dit staatje zijn beplakt met kauwgom en kleine briefjes van veel toeristen, je ruikt de suiker van de gum.
Via de gumwall naar het havenfront , daar is een curiosa shop waar je naast souvenirs ook allerlei gekke dingen kan kopen zoals geluksstenen, koppen van herten en elanden, oude juboxen en veel meer.
Na wat winkels te hebben bekeken naar Chinatown gelopen, hier veel winkeltjes en eettentjes gezien.
Met de lightrail weer naar huis gegaan een wel bestede dag.

Donderdag, de laatste dag van onze trip, we gaan naar een waterparc/attractiepark ,
We zijn gebracht door Sandy, het was naast de snel weg Portland- Seattle niet ver van hun huis.
De hele dag hebben we genoten van de waterglijbanen , waar je op kan met en zonder band, het zwembad met golfslag de wildwaterbaan en de vele attracties( achtbaan voor Marijke) .
Aan het eind van de dag werden we weer opgehaald en hebben bij Sandy en Steve burger van de grill met een uitgebreide salade gegeten met als toetje ijs bij coldstone.
Een goed einde van de vakantie, de koffer gepakt en s ‘avond naar het vliegveld.
Met driekwartier vertraging om weg naar Houston voor de overstap naar Amsterdam.
In Houston moesten we 9 uur wachten voor we verder konden naar Nederland.

Zaterdag vroeg in de morgen landen op Schiphol waar we opgehaald werden door Esther, we hebben het volgehouden tot 9 uur s avonds om wakker te blijven om enigszins in het ritme te komen.
Het was een lange mooie vakantie waar in we veel nieuwe vrienden gemaakt hebben, veel gezien in Portland en Seattle en genoten van de gastvrijheid van Joanne en Steve, Charlene en Terry en Sandy en Steve.

Bedankt voor het lezen van de verslagen en tot een volgende reis maar weer, mocht je ook op facebook bekend zijn kan je daar veel foto’s bekijken.