Opening en eerste wedstrijden - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Wout Horst - WaarBenJij.nu Opening en eerste wedstrijden - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Wout Horst - WaarBenJij.nu

Opening en eerste wedstrijden

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Wout

17 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Seattle

Na een week een toerist te zijn geweest is het toernooi begonnen.

De wedstrijd in Seatlle die ik gezien heb was een belevenis,wat een mensen in het stadion.Jammer genoeg was het schuifdak dicht omdat het regende.
Ik zat aan de derdehonk kant in het outfield net achter de foutpaal en kon alles erg goed zien.
De wedstrijd was de eerts van een serie tussen de Mariniers en de Yankees.
Voor de wedstrijd in het stadion rondgelopen en vlak bij de thuisplaat naar de warmingup kunnen kijken,spelers die je op de tv kunt zien nu live van dichtbij kunnen bekijken.
De wedstrijd was snel beslist door de Yankees
De Mariniers deden nog wel wat terug,een home run.
Deze werd gevangen door een meneer die twee rijen voor mij zat, hij werd helemaal gek en idereen kreeg een highfive.
Je kan wel zien dat een baseballgame een dagje uit is voor veel mensen.

Maar nu het toernooi.
Zaterdag verzamelen op het vliegtuig en in de auto naar het Motel.

Daar aangekomen kennis gemaakt met de rest van de groep, deze is erg leuk en we gaan veel lol hebben met elkaar.
Tijdens de umpire meeting kregen we onze kleding uitgereikt,2 blauwe shirts,2 ondershirts ook blauw en jack,twee petten en een baalbag alles met het logo van de series er op gedrukt of geborduurd.
Het ziet er heel mooi uit.
Zondag de opening en de eerst wedstrijden.
De opening is een heel spectakel.
Alle team moesten een voor een het veld op lopen en werde door de speaker voor gesteld.
Naast de teams kwamen het organisatie team het veld op.
Toen waren wij aan de buurt,wij moesten een voor een in de looppas opkomen en opstellen langs de lijn thuis -een of thuis -drie.

Na de ump in chief en zijn assistent was ik aan de beurt,mijn naam is toch wel moeilijk voor de Amerikanen, als ik dit schrijf krijg ik eer weer kippenvel van iedereen juichen en klappen
Na het voorstellen van ons was het de beurt voor enkele vips van het Am softbal.
Toen werden de vlaggen binnengebracht en het volkslied van AM gezongen,hier na zongen de teams van de diverse landen hun volkslied.
Hier was duidelijk op geoefend wat het ging perfect.

Toen was het tijd voor de openings pitch..
Deze werd gedaan door alle vips en van ieder team waren er twee cathers die hem mochten vangen.
Wij als scheidrechters hadden afgesproken dat we gelijk strike zouden roepen.
Na nog wat toespraakjes barste het feest los en al de team deden mee aan een dans over het infield met allerlei bewegingen, je weet wel spring twee op zij stamp drie links enz. heel leuk om te zien en de meiden genoten er van.

S middags de eerste wedstrijden.
Mijn wedstrijd was op veld A en ik stond op het 2e honk.
We deden een 6 man systeem en als twee de honk ben je dan de haas die uit gaat bij ballen in het outfield.
Ik heb veel te doen gehad .
De tweede wedstrijd ook op veld a stond ik op de foutlijn linksveld achterin.
Dit had ik nog nooit gedaan, daar ook een paar calls kunnen maken.

vandaag mijn eerste plaat wedstrijd om 5 uur daar kijk ik naar uit.

Ik heb vast wat vergeten , volgende keer weer nieuws.

Er is in het hotel geen computerruimte dus ben ik aangewezen op een computer van een van de mensen daar.

Groeten,
Wout



  • 17 Augustus 2009 - 20:01

    MCK:

    Hoi Wout,

    Klinkt spannend!

    Heel speciaal dat het zo'n feest is bij de opening.

    Nog heel veel plezier en groeten van Martijn, Cindy en Kjell

  • 18 Augustus 2009 - 07:03

    Fer:

    He maat,
    Geniet er van. nnnn in is in en out is uit

  • 18 Augustus 2009 - 09:13

    Esther & Thijs:

    Hee (schoon) pappa Echt vet. ben super blij dat je het leuk hebt geniet er van je hebt het verdiend. Oh ja pappa bedankt voor die gave kaart liefs en dikke kuzz Esther & Thijs

  • 18 Augustus 2009 - 11:45

    Little League Neth:

    Beste Wout,

    Prachtig om te horen dat ook jij kippevel kunt krijgen. Ook wij hebben het mee mogen maken in 2007 en het virus is gebleven. Sport zoals onze sport bedreven moet worden. Elke keer weer een belevenis. Wij nederlanders zijn te nuchter denk ik om er zo'n feest van te maken. Doen we alleen bij voetbal. Geniet van alles en vermaak ons met je verhalen en wie weet zien we je binnenkort op ESPN.

    Groeten

    Little League the Netherlands
    Rein Merkx
    Hannie Mulders
    Jan Visser

  • 18 Augustus 2009 - 12:10

    Little League Neth.:

    Beste Wout,

    Leuke foto van alle umpires op de offical site.
    Misschien een brutale vraag: Maar is het mogelijk om voor mij een WORLD SERIES POLO
    Black/Gold
    Size L
    mee te nemen. Logisch dat de kosten worden vergoedt.

    Ik hoop dat het lukt.

    Groetjes

    Little League The Netherlands

    Rein Merkx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

Wout

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 15761

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 16 Juli 2014

polen 2014

09 Juli 2012 - 15 Juli 2012

2013 Softbal Little league in Italy

11 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Softbal in Duitsland en Italie

05 Juli 2010 - 19 Juli 2010

Little League Europa

09 Augustus 2009 - 24 Augustus 2009

Op weg naar de Worldserie Softbal inAmerika

Landen bezocht: